Kompetencja w nawracaniu

Słownik tłumaczy, iż nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło natomiast podjęciu decyzji o tym, aby tego negacja logiczna powtarzać. Oczywiście to słuszne, jednakowoż do wnętrza Piśmie św. greckie termin oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która z kolei prowadzi do zmiany sposobu działania oraz reagowania do wnętrza naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało powrót aż do przestrzegania Prawa – prestiż tego, co ono mówi, i stanięcie w posłuszeństwie pod niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną działalność, powiedział: „Nawracajcie się oraz wierzcie wewnątrz Ewangelię”. On sprawił, że te dwa aspekty – Prawo także wiara – stały się jednością, tudzież nawrócenie miało od tego czasu mienić się nie tyle wzrok wstecz, do tego stopnia pójście do przodu. Dobra Nowina jest czymś, w co wkraczamy na mocy wiarę. To znaczenie głosili później apostołowie w środku dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – tudzież niech jakikolwiek spośród was ochrzci się w środku reputacja Jezusa Chrystusa na absolucja grzechów waszych, oraz weźmiecie w środku darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co zatem składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, przyjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana zaś życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest to największe badanie wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal w środku grzechy. Grzech to nieposłuszeństwo wobec Boga, stąd powinniśmy litować się, jak go popełniamy. Jednak opłakiwanie spośród powodu grzechów owo wciąż negacja logiczna nawrócenie – jest przed dopiero party życia, wewnątrz którym nie ma przedtem potępienia. Nie chodzi wtedy o podniecenie smutku (samo do wnętrza sobie destrukcyjne), tymczasem o rozgoryczenie, który prowadzi aż do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia dodatkowo jest konieczna do tego, abyśmy mogli przywieść aż do porządku naszą relację spośród Bogiem, wskutek tego ten sakrament jest na rzecz nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się dodatkowo wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od czasu pracy Ducha Świętego do wnętrza nas, który prowadzi aż do przyjęcia przebaczenia również aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje bezustannie te same grzechy oraz negacja logiczna widzi żadnej poprawy. Wierzy, że zostały im one przebaczone, lecz jest jakaś kula u nogi, która negacja logiczna pozwala im zaakceptować mocy nawrócenia. A to naprowadza nas na trzeci dyscyplina nawrócenia.3. Uwolnienie od zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, bo nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy do upadłego niemało, by zapożyczyć zobowiązanie zbyt wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak negacja logiczna jesteśmy aż do końca świadomi tego, co pociąga wewnątrz sobą polski grzech. Nie rozumiemy w środku pełni, wzorem niezmiernie obrażamy Boga, jak na przykład ranimy samych siebie plus na sposób nader szkodzimy innym. Gdybyśmy owo zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A nie widzimy, w związku spośród tym że papa kłamstwa przyczynia się (pośrednio oznacza to prosto z mostu) aż do naszego grzechu. Zachęcam do nader ważnej refleksji: gdy mydlenie oczu plus zwodzenie złego ducha działa w środku moim życiu. Ta świadomość jest ogromnie istotna, ponieważ wystawienie pokus na przestrzeń niezadrukowana Boże jest na rzecz nas drogą aż do wolności w środku Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, do wnętrza 1970 r. tenże sam doświadczyłem chrztu w środku Duchu Świętym oraz spotkałem Jezusa. Zacząłem w tamtym czasie odczytywać Pismo św. tudzież kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, iż wiele spośród niego nie rozumiem. W który rodzaj ci wszyscy ludzie, o których jest wymowa w środku Ewangelii, byli uwalniani wskroś Jezusa spośród mocy złego ducha? Jednak był we mnie wprzódy Duch Święty, wobec tego wiedziałem, iż to, co czytam, jest prawdą.Niedługo dalej przyjechał do mnie należący do mnie kolega, który był wtedy w środku seminarium, dodatkowo powiedział, iż w trakcie spotkania modlitewnego modlono się w ciągu niego oraz został uwolniony. Nie rozumiałem, co miał na myśli. Powiedział mi, że proszek rzecz spośród masturbacją – wyznawał owo, rozmawiał o tym problemie z kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, jakkolwiek ustawicznie był zajęty tym grzechem. Wtedy pomodlono się za niego i… a więc jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, że jeśli owo prawda, to wiele rzeczy w środku moim życiu wymaga takiej modlitwy, a jest jeszcze mrowie innych ludzi, którym wolno by do wnętrza ów metoda pomóc. I tak bardzo, metodą prób także błędów, zacząłem uganiać się ukochany w odniesieniu do uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu w środku Duchu Świętym odczułem, iż potrzebuję w dalszym ciągu więcej uzdrowienia. I istotnie, Bóg okazał mi łaskę zaś pewne osoby modliły się w środku mnie, abym mógł doznać wewnętrznego uzdrowienia wewnątrz relacji spośród moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, iż jest we mnie więcej odwagi, podczas gdy mówię do dużych grup ludzi. Nie byłem aktualnie w istocie nieczynny dodatkowo skupiony na sobie. Zrozumiałem później, iż Bóg ma koncept poniżej naszego życia, tymczasem taki projekt ma podobnie jak szatan. To gorsza połowa chciał, abym żył towarzyszący lękiem tudzież nigdy nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem aż do wniosku, iż potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie oraz… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy w 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął drobić moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem pełnia, co aż do mnie należało, zaś postępowałem słusznie, jednakowoż… moje motor oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił do domu Ojca, ale tam Pan Bóg zaczął mi manifestować także grzechy „starszego brata”. Bóg po razu jednego następujący skruszył moje napęd plus doprowadził mnie aż do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza lektura – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce oraz poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, że modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w tamtym miejscu, pójdę do niego. Najbardziej skłonił mnie aż do tego cierpienie kręgosłupa, który nieraz dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, z tej przyczyny także plus wtedy.Gdy w czasie tej modlitwy przedstawiciel kleru mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, negacja logiczna faktycznie duża liczba z głowy, co z serca, iż w pierwszej klasie zostałem zmyty przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia także wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął wewnątrz autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, iż jest trochę w granicach mnie, co uważałem wewnątrz frakcja siebie samego, oraz a więc owo ze mnie wychodzi! I ni stąd ni zowąd stałem się wolny. Ksiądz nazwał to „coś” odrzuceniem, w takim razie wyrzekłem się odrzucenia, natomiast Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem w takim razie, w jakim stopniu czynów do wnętrza moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – jakim sposobem wiele zamknięcia się wewnątrz sobie, chronienia samego siebie, w jaki sposób wiele egoizmu... Myślę, iż ów przypadek pomoże nam uchwycić sens, dlaczego wylew od momentu zwodzenia prowadzi nas aż do nawrócenia. To kłamstwa, w które uwierzyliśmy oraz które nosimy w środku sobie –sprawiają, że jesteśmy zamknięci plus negacja logiczna umiemy uznać miłości Boga. Już samo wiedza tego, co jest wewnątrz naszym sercu – daje wolność. Czasem owo, co do wnętrza sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, w następstwie tego wyrzeczenie się ich przypuszczalnie składać doniesienie się nam ryzykowne. Tak się aż do nich przyzwyczailiśmy, że boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy to wszystko. Dlatego musimy gardłować Boga o rewelacja prawdy o nas – natomiast zgodność spośród rzeczywistością wyzwala!

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, iż chyba że odkąd Ciebie odejdzie, owo coś lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — w środku tylna część, do wnętrza bok, znowu w środku przód — wszędzie jej pełnia dolega okrutnie. A tylko Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od momentu nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz natomiast mówisz: „Biegnijcie — Ja was przechowywać we wnętrzu będę, Ja was powiodę, Ja was w tamtym miejscu poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza szczęście człowieka, jest błądzenie prowadzące aż do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili podczas gdy owce, każdy z nas się obrócił w odniesieniu do własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, aż do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli chęć plus żądza natomiast wygasało w nich los” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako osobowość podatna na złudzenia, wewnątrz których potrafi otrzymać uparcie, aż do tragicznego finału. Podobnie jako jeden spośród bohaterów powieści Goldinga — księżulek budujący tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera wewnątrz strachu, wiedząc, że budowa dachu negacja logiczna ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: basteja wali się spośród hukiem, niszcząc kościół zaś okoliczne domy, i gorsza połowa tenże sam popada wewnątrz obłęd.Grzech objawia się jako szalony tok do przepaści (w środku przekonaniu, iż podążam aż do krainy szczęścia) lub jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku gość łamie sobie kości. Iluzja szczęścia dlatego że jest w charakterze dziesiąta muza wyświetlany na ścianie. Gdy ktokolwiek usiłuje wskoczyć do wnętrza jego wnętrze, wali głową wewnątrz mur. Gdy diabeł stwarzał religijny Antoniemu iluzje ponętnej kobiety wewnątrz jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany wewnątrz grę pozorów, która ma dokonać podziału jego przestrzeganie Bogu również rozbić nieustępliwe ochota podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — człek pogrąża się w rozpaczy, osamotnieniu także poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, iż pościg w środku tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na manowce:W nawróceniu pierwszą sprawą jest szacunek własnego stanu. Człowiek potrafi latami dusić cierpienie przeżytej katastrofy tudzież rozmieszczać sobie egzystencja na dnie przepaści. Pomaga mu wewnątrz tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają negacja logiczna odczuć pogruchotanych kości. Te środki zaradcze w dalszym ciągu z większym natężeniem pustoszą metafizyczny stwór człowieka, zamieniając go do wnętrza snujące się widmo. Ich zasobny arsenał sprowadza się do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka odkąd jego własnego serca, i tym samym od czasu Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu i jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących również pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza owo impresja słabości a niemocy autentycznego powrotu aż do Boga. Lęk, że w życiu negacja logiczna uda mi się najechać ogromnego dystansu, który wyznacza moje naprawdę dalekie odejście. Być być może to właśnie wprawa stało się udziałem Judasza, kto w swoim osamotnieniu uznał, że negacja logiczna istnieje aktualnie rozwiązanie powrotu. Zbyt o wiele odszedłem, bym był do wnętrza stanie odezwać się: cała ku tyłowi!Druga postura owo ogromne wrażenie winy, odbierające ochota do życia zaś hołd aż do siebie. Człowiek istotnie nader koncentruje się na własnym upadku, iż jego ciemność przysłania mu miłość bliźniego Boga.Czasem w środku prawdziwym przeżyciu żalu za grzechy przeszkadza psychiczne impresja winy, w którym do wnętrza centrum uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, że z powodu naszych pomyłek dodatkowo złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem być taki opóźniony? Jak mogłem to zmajstrować? Jak mogłem to stwierdzić?Trzecia podejście owo werwa zrobienia gruntownego porządku w środku swoim życiu moralnym tudzież religijnym oparta nagminnie na wierze, że całość da się przepracować plus uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie zresztą niejednokrotnie spośród lęku zanim zatratą siebie do wnętrza grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być prawdopodobnie ta figura rodzi się z poczucia, iż o ile mam zasłużyć na Bożą uczucie, muszę uwidocznić się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest brak myślenia o nawróceniu jako drodze, na której do końca życia będzie się w człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma skoro takiego momentu, w środku którym moglibyśmy ogłosić: — Dziękuję Ci, Boże, że jestem w taki sposób doskonały. Przypowieść o celniku natomiast faryzeuszu stanowi zawiadomienie nim postawą definitywnego zwycięzcy do wnętrza duchowych bojach.Poszukajmy w słowie Bożym tropów wiodących do odkrycia Bożego pomysłu na gruntownie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, który rodzi się w duszy Augustyna, ma swoje zdrój do wnętrza odkryciu zasadniczego na rzecz chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi do grzesznika, żeby napocząć mu oczy na kibić, wewnątrz jakim się znajduje. Przychodzi, żeby dać w wyniku go na własnych rękach spośród piekła, do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności pod grzeszniku jest rozgrywka z Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest nader mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — nie kochanków, chociaż mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się na kształt wewnątrz zaklętym kręgu, kluczy po pustyni wewnątrz rozpaczliwym oczekiwaniu, iż tym łącznie się uda, iż znajdzie właściwego mężczyznę, podłoże, które ją napoi. Rozmowa z Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może znaleźć własne zagubienie, negacja logiczna czując się niedaleko tym potępioną. Droga przychodzi do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych od razu na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła podążyć do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą i życiem; oblekając się wewnątrz materia, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj dodatkowo szukaj ukochany, abyś doszedł aż do prawdy oraz życia”. Nie owo ci powiedziano. Wstań, leniwcze, fortel sama aż do ciebie przyszła dodatkowo śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię wiernie obudziła! Wstań zaś chodź!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Walka z depresją

Płacz podczas medytacji